• .

• Wszystkim Nauczycielom i Pracownikom szkoły składamynajserdeczniejsze życzenia! Dziękujemy za cierpliwość, uśmiech i dobre słowo. Niech każdy dzień pracy będzie dla Was źródłem satysfakcji i spełnienia.

Oto dwa duże zastrzyki, których Państwu życzymy z okazji DEN: zastrzyk gotówki i zastrzyk energii na cały rok szkolny

Samorząd Uczniowski SLO

• WYBORY DO SEJMU - MŁODZI GŁOSUJĄ SLO im. Polskich Noblistów w Kwidzynie.

• 10 października w Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Kwidzynie odbyła się kolejna edycja projektu MŁODZI GŁOSUJĄ. Inicjatywa CEO (Centrum Edukacji Obywatelskiej) umożliwia uczniom wzięcie udziału w wyborach, których wyniki po podsumowaniu będą ogłoszone całej Polsce.

Projekt ma na celu uświadamianie i nauczanie młodych w zakresie przeprowadzania wyborów, tak aby po ukończeniu 18 roku życia potrafili pójść na wybory i oddać głos. Założeniem projektu jest również pokazanie poglądów i zdania uczniów szkół ponadpodstawowych.

Uczniowie naszego liceum brali udział w wyborach jak i również stanowili komitet wyborczy. Przygotowali profesjonalne stanowiska do głosowania oraz urnę. Po kilkukrotnym, dokładnym przeliczeniu głosów i frekwencji, ustalili, że w wyborach brało udział 70 uczniów. Stanowi to 75% szkolnej społeczności. Jeden głos był nieważny. Wyniki referendum były inne. Przystąpiły do niego 24 osoby z czego 4 karty referendalne były nieważne. Uczniowie Społecznego Liceum w Kwidzynie z zaangażowaniem ustawiali się w kolejce do głosowania. Akcje takie jak MŁODZI GŁOSUJĄ są ważne i uczniowie chętnie biorą w nich udział.

• Dziewczyny to mają fantazję..

• Z okazji dnia chłopaka dziewczyny z klas II a i II b SLO zaproponowały swoim kolegom wypad integracyjny do Fun Areny w Polsat Plus Arena w Gdańsku. Kilka godzin wspólnej zabawy upłynęło na różnych aktywnościach… również tych intelektualnych. W części „Zoltar Apokalipsa” uczniowie wzięli udział w elektronicznym paintballu, a następnie oddali się rozwiązywaniu łamigłówek intelektualnych w strefie ESCAPEROOMS (to gra typu live escape game bijąca rekordy popularności w europejskich stolicach - Londynie, Paryżu, Budapeszcie, Pradze, Atenach czy Berlinie). Wszyscy świetnie się bawili, a niektórzy bili nawet rekordy w rzutach do kosza czy wykonywaniu skoków i salt na trampolinach…

• GALERY OF MODERN - czyli Społek na ANIMO 2023

• Tradycyjnie w pierwszym tygodniu października młodzież ze Społka uczestniczyła w wydarzeniach kulturalnych w ramach Międzynarodowego Festiwalu Lalkarskiego ANIMO. Tym razem wspólnie z artystami poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytanie:  jakie tematy powinna poruszać sztuka współczesna? Odpowiedzi udzielał Banksy, jak zawsze tajemniczy i kontrowersyjny, i przede wszystkim prowokujący. Spektakl wywoływał wiele emocji, po pierwsze chce się głośno krzyczeć: TOLERANCJA!Okazuje się, że młodzież ze Społka jest świadomym odbiorcą kultury, bowiem pokaz był okraszony tekstami kultury, które tylko inteligentny odbiorca potrafi dostrzec, zinterpretować, zrozumieć i ... pogłębić refleksję.

• Berlin part 2

• Dzień 3 wycieczki do Niemiec rozpoczęliśmy od niespodzianki- wizyty w Classic-Remise w Berlinie, gdzie zobaczyliśmy klasyczne modele aut z całego świata. Następnie wyruszyliśmy do Poczdamu. Spacerowaliśmy po kompleksach parkowych przy pałacach oraz mogliśmy zobaczyć rezydencję Sanssouci z komnatami, w których niegdyś spali goście. Przejazd autobusem po okolicy pozwolił nam na oglądanie z zewnątrz m.in. Aleksandrowki, pałacu Cecilienhof oraz Nowego Pałacu. Wyruszyliśmy w drogę powrotną do Berlina, w którym wjechaliśmy na dach Reichstagu- niemieckiej siedziby parlamentu, na którym znajduje się szklana kopuła o średnicy prawie 40 metrów. Po wyczerpującym dniu, wróciliśmy do hotelu, na ostatnią noc na tym wyjeździe.

• „MŁODZI GŁOSUJĄ”

• Nasza szkoła bierze udział w projekcie „MŁODZI GŁOSUJĄ”. 10 października w sali nr 19 na każdej przerwie odbywać się będą wybory do sejmu.

• Sukcesy Zuzi Zielińskiej

• Zuzia Zielińska  -stypendystka Miasta i Gminy Prabuty. Ostatnie sukcesy  to -  IV m w biegu na 2000 m w  Mistrzostwach Polski Młodzików w  Słubicach;  II m w biegu na 2000 m w Międzywojewódzkich  Mistrzostwach  Młodzików w Słupsku  (województwo pomorskie i kujawsko- pomorskie);  II m w biegu na 2000 m w Mistrzostwach Województwa Pomorskiego Gdańsk.  Mistrzyni Makroregionu w biegach przełajowych- Człuchów  i Vice Mistrzyni Makroregionu Pomorskiego w biegach przełajowych- Zielonka koło Bydgoszczy.

• Berlin part 1

• W poniedziałek rozpoczęliśmy wycieczkę do Niemiec. Wyruszyliśmy wcześnie rano i już za kilka godzin znaleźliśmy się w Berlinie. Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od wjechania windą na wieżę telewizyjną o wysokości 368 metrów. Następnie podczas spaceru po okolicy zobaczyliśmy m.in. Katedrę Berlińską, Alexanderplatz, Mur Berliński, Katedrę Niemiecką, Pałac Berliński i wiele innych pięknych miejsc na mapie stolicy. Po zwiedzaniu udaliśmy się na posiłek, a następnie do hotelu. Następny dzień, 3 października, święto narodowe- Dzień Jedności Niemiec, rozpoczęliśmy od śniadania, po którym udaliśmy się do Muzeum Techniki oraz Muzeum Pergamońskiego. Później, wraz z przewodnikiem kontynuowaliśmy zwiedzanie miasta. Widzieliśmy m.in. Nowy Odwach, Uniwersytet Humboldtów, siedzibę niemieckiego parlamentu oraz Bramę Brandenburską. Okazało się, że w ramach niespodzianki mogliśmy zwiedzić część berlińskiego muzeum Porsche. W czasie spacerowania po mieście mieliśmy okazję zobaczyć obchody Dnia Jedności Niemiec. Na koniec skierowaliśmy się w stronę Pomnika Pomordowanych Żydów Europy. Ten dzień, a zarazem zwiedzanie Berlina zakończyliśmy posiłkiem, po którym udaliśmy się do hotelu.

• Jesienne Pola Nadziei

• W sobotę 30 września wzięliśmy udział w akcji Jesienne Pola Nadziei i wspieraliśmy kwidzyńskie hospicjum sprzedając przetwory, a także ciasta i słodkości.

Dziękujemy za tak liczne przybycie i wspieranie ludzi w potrzebie

• Dzień Chłopaka w SLO

• W imieniu żeńskiej połowy społeczności szkolnej Samorząd Uczniowski SLO życzy wszystkim chłopakom i mężczyznom z SLO kolorowych dni pełnych radości i uśmiechu!

• Dzień 5 Turcja - Erasmus

• Dzień zaczęliśmy od ceremonii zakończenia projektu. Każdy z ponad 30 uczestników otrzymał certyfikat oraz pamiątkę. Po zakończeniu wybraliśmy się razem do kawiarni gdzie spędzaliśmy czas w towarzystwie partnerów z Turcji. Nauczylismy siebie nawzajem roznych gier karcianych. Nastepnym punktem programu było wspólne plażowanie. Na pożegnanie nasi znajomi z Turcji zabrali nas i partnerów z Francji do parku rozrywki gdzie spędziliśmy wspaniałe, niezapomniane chwile. Kolejnego dnia nadszedl czas pożegnania, co było bardzo smutne gdyż wyjątkowo mocno się zaprzyjaźniliśmy i nie chcieliśmy tak szybko się rozstawać. Jednak wszystko co dobre szybko się kończy. Mamy nadzieję, że jeszcze się kiedyś spotkamy.

• Dzień 4 Turcja - Erasmus

• Wcześnie rano udaliśmy się do miejscowości Adrasan, gdzie wsiedliśmy na statek. Zabrał on nas na rejs do otaczających plaż. W trakcie rejsu podziwialiśmy piękne widoki na skały, góry i klify. Po przycumowania do brzegu przywitała nas ciepła, lazurowa i krystalicznie czysta słona woda. Okazało się że była możliwość skakania ze statku do wody z której oczywiście skorzystaliśmy. Na statku zjedliśmy także obiad. Resztę dnia spędziliśmy z gospodarzami.

• Dzień 2 Turcja - Erasmus

• Rozpoczęliśmy dzień wycieczką do Side.

Jest to starożytne rzymskie miasto leżące na południowym wybrzeżu Morza Śródziemnego zwane Turecką Riwierą. To pełne atrakcji miasto, w którym przeszłość spotyka się z teraźniejszością. Przez wielbicieli historii Side nazywane jest miastem muzeum lub starożytnym skansenem, a przez jego mieszkańców owocem granatu (Side po turecku to granat). Najstarsza część Side usytuowana jest na niewielkim półwyspie, gdzie bardzo łatwo jest wyobrazić sobie piękno tego miejsca, w czasach jego świetności.

Przewodnik pokazał nam dawną bibliotekę i starożytna świątynię Apollo i Demeter.

Po edukacyjnej wycieczce, gdzie nauczyliśmy się wiele o tym historycznym miejscu poszliśmy na odświeżającą kąpiel w morzu pod osłoną gwiazd i księżyca. Dzień zakończyliśmy na plaży grając w gry karciane i jedząc pyszne typowe tureckie przysmaki.

• Dzień 1 Turcja - Erasmus

• Od rana w szkole partnerów z Antalii poznawaliśmy zgodnie z tematyką naszego projektu tureckie legendy. Opowiadały one o wartościach moralnych, ale zazwyczaj były okraszone nutką humoru. Były to następujące legendy: Mevlana, Keloğlan(bald boy), Nasreddin hoca oraz Ergenekon. Słuchaliśmy uważnie, gdyż na koniec zapowiedziany był quiz podsumowujący przyswojone informacje. W przerwie rozegraliśmy krótki polsko-turecko-francuski mecz koszykówki. Po przerwie obiadowej pojechaliśmy zobaczyć wodospady Düden, a przy okazji zatrzymaliśmy się na tradycyjne tureckie lody. Po zwiedzeniu parku otaczającego wodospady udaliśmy się do domu gospodarzy i z nimi spędziliśmy resztę dnia poznając kulturę i smaki Turcji.

• Budapeszt-Grecja-Belgrad part 4

• Dzień siódmy rozpoczęliśmy od śniadania, a następnie ostatniego wypoczynku na plaży. Następnie wyruszyliśmy w podróż w kierunku Serbii, zatrzymując się przy okazji za Atenami, przy Kanale Korynckim, który łączy morze Egejskie z morzem Jońskim. Po drodze zjedliśmy kolację w Leptokarii, czyli greckim miasteczku, w którym spędziliśmy jedne z pierwszych dni wyjazdu. Wczesnym rankiem dotarliśmy do Belgradu i po chwili rozpoczęliśmy zwiedzanie stolicy. Zobaczyliśmy m.in. Plac Republiki, Parlament, cerkiew św. Sawy i twierdzę Kalemegdan, z której widać ujście rzeki Sawy do Dunaju. Odwiedziliśmy również muzeum Nikoli Tesli, w którym dowiedzieliśmy się więcej o jego życiu i wspaniałych wynalazkach. Zostawiliśmy też ślad po Społku w muzealnej księdze gości. Po zakwaterowaniu w hotelu odpoczęliśmy po intensywnym dniu oraz zebraliśmy siły na kolejny dzień podróży, ale tym razem już w kierunku Polski.

• Budapeszt-Grecja-Belgrad part 3

• Piąty dzień projektu "Poznaj polskie ślady w Europie" rozpoczęliśmy śniadaniem, dzięki któremu mieliśmy siłę na cały dzień podróży do Aten. Po drodze zatrzymaliśmy się w wytwórni ikon bizantyjskich w Kalambace oraz zwiedzaliśmy jeden z Meteorów, czyli klasztorów "zawieszonych w powietrzu" wpisanych na listę UNESCO. Pierwszoklasiści urozmaicili nam dalszą podróż, prezentując na "gorącym krześle" wiersze wypracowane przez 1a oraz 1b dotyczące wiedzy zdobytej podczas pierwszych dni wycieczki. Rozszerzyliśmy również swoją wiedzę na temat kotła bałkańskiego. Następnego dnia z samego rana rozpoczęliśmy zwiedzanie stolicy Grecji. Udało nam się zobaczyć Stadion Panatejski, Akropol Ateński, dzielnicę Plaka oraz (po długich poszukiwaniach), grób Zygmunta Mineyki i wiele innych pięknych miejsc na mapie Aten.

• Budapeszt-Grecja-Belgrad part 2

• Dotarliśmy do Grecji! Po długiej, wyczerpującej podróży zakwaterowaliśmy się w hotelu w Leptokarii. Moment na odpoczynek i wyruszyliśmy na spacer po miasteczku, zatrzymując się przy stoiskach z pamiątkami. Po obiedzie przyszedł czas na upragnione kąpiele w Morzu Egejskim i plażowanie. Wieczorem poszliśmy na wspólny spacer brzegiem morza. Następny dzień rozpoczęliśmy o 6 rano, wyruszając autobusem w kierunku portu, w którym wypłynęliśmy statkiem w rejs na wyspę Skiathos, na której nagrywany był film Mamma Mia. Po zwiedzaniu miasteczka wróciliśmy na statek i wyruszyliśmy w dalszą drogę, tym razem na plażę Koukounaries. W międzyczasie załoga statku Elizabet Crusoe uczyła nas greckiego tańca- Zorby. Po świetnej zabawie, zarówno podczas rejsu jak i na plaży, wróciliśmy do hotelu, aby naładować baterie na kolejne, intensywne dni zwiedzania Grecji

• Budapeszt-Grecja-Belgrad part 1

• Po długiej podróży rozpoczęliśmy dzień pierwszy projektu "Poznaj polskie ślady w Europie"  Budapeszt-Riwiera Olimpijska-Ateny-Belgrad. Po dotarciu do do stolicy Węgier od razu rozpoczęliśmy zwiedzanie. Mieliśmy okazję zobaczyć m.in. Most Łańcuchowy, Zamek Królewski, Popiersie generała Wysockiego, Kościół króla Macieja i inne zabytki oraz malownicze krajobrazy. W międzyczasie jedliśmy obiad z klimatycznym akompaniamentem skrzypiec, pianina oraz kontrabasu. Na zakończenie dnia mieliśmy okazję podziwiać oświetlony Budapeszt podczas wieczornego rejsu statkiem po Dunaju. Następnego dnia udaliśmy się na Plac Bohaterów, do Muzeum Sztuk Pięknych i Halę Targową. Później nadszedł czas, aby wyruszyć w dalszą podróż, tym razem w stronę Grecji.

• Zdolni z Pomorza

• W dniach od 11 do 15 września uczniowie klasy drugiej i trzeciej uczęszczali na zajęcia zorganizowane przez Uniwersytet Gdański w ramach projektu „Zdolni z Pomorza”.

Czas pobytu wypełniły atrakcyjne wykłady i praktyczne warsztaty laboratoryjne. I choć plan zajęć szczelnie wypełniał czas pobytu, to jak zawsze w naszej społeczności znaleźliśmy czas na atrakcje pozauczelniane. Gdańska starówka, spacer plażą z Jelitkowa do Sopotu, Ogrody Oliwskie, spektakl w Teatrze Muzycznym.

Działo się sporo i choć już w rytmie szkolnym, to mimo wszystko atmosfera jeszcze wakacyjna. Wiedza i wypoczynek, taki to nasz „Społkowy” rok „akademicki”.

Do zobaczenia UG, wrócimy tu za rok !!!