• Budapeszt-Grecja-Belgrad part 4

• Dzień siódmy rozpoczęliśmy od śniadania, a następnie ostatniego wypoczynku na plaży. Następnie wyruszyliśmy w podróż w kierunku Serbii, zatrzymując się przy okazji za Atenami, przy Kanale Korynckim, który łączy morze Egejskie z morzem Jońskim. Po drodze zjedliśmy kolację w Leptokarii, czyli greckim miasteczku, w którym spędziliśmy jedne z pierwszych dni wyjazdu. Wczesnym rankiem dotarliśmy do Belgradu i po chwili rozpoczęliśmy zwiedzanie stolicy. Zobaczyliśmy m.in. Plac Republiki, Parlament, cerkiew św. Sawy i twierdzę Kalemegdan, z której widać ujście rzeki Sawy do Dunaju. Odwiedziliśmy również muzeum Nikoli Tesli, w którym dowiedzieliśmy się więcej o jego życiu i wspaniałych wynalazkach. Zostawiliśmy też ślad po Społku w muzealnej księdze gości. Po zakwaterowaniu w hotelu odpoczęliśmy po intensywnym dniu oraz zebraliśmy siły na kolejny dzień podróży, ale tym razem już w kierunku Polski.

• Budapeszt-Grecja-Belgrad part 3

• Piąty dzień projektu "Poznaj polskie ślady w Europie" rozpoczęliśmy śniadaniem, dzięki któremu mieliśmy siłę na cały dzień podróży do Aten. Po drodze zatrzymaliśmy się w wytwórni ikon bizantyjskich w Kalambace oraz zwiedzaliśmy jeden z Meteorów, czyli klasztorów "zawieszonych w powietrzu" wpisanych na listę UNESCO. Pierwszoklasiści urozmaicili nam dalszą podróż, prezentując na "gorącym krześle" wiersze wypracowane przez 1a oraz 1b dotyczące wiedzy zdobytej podczas pierwszych dni wycieczki. Rozszerzyliśmy również swoją wiedzę na temat kotła bałkańskiego. Następnego dnia z samego rana rozpoczęliśmy zwiedzanie stolicy Grecji. Udało nam się zobaczyć Stadion Panatejski, Akropol Ateński, dzielnicę Plaka oraz (po długich poszukiwaniach), grób Zygmunta Mineyki i wiele innych pięknych miejsc na mapie Aten.

• Budapeszt-Grecja-Belgrad part 2

• Dotarliśmy do Grecji! Po długiej, wyczerpującej podróży zakwaterowaliśmy się w hotelu w Leptokarii. Moment na odpoczynek i wyruszyliśmy na spacer po miasteczku, zatrzymując się przy stoiskach z pamiątkami. Po obiedzie przyszedł czas na upragnione kąpiele w Morzu Egejskim i plażowanie. Wieczorem poszliśmy na wspólny spacer brzegiem morza. Następny dzień rozpoczęliśmy o 6 rano, wyruszając autobusem w kierunku portu, w którym wypłynęliśmy statkiem w rejs na wyspę Skiathos, na której nagrywany był film Mamma Mia. Po zwiedzaniu miasteczka wróciliśmy na statek i wyruszyliśmy w dalszą drogę, tym razem na plażę Koukounaries. W międzyczasie załoga statku Elizabet Crusoe uczyła nas greckiego tańca- Zorby. Po świetnej zabawie, zarówno podczas rejsu jak i na plaży, wróciliśmy do hotelu, aby naładować baterie na kolejne, intensywne dni zwiedzania Grecji

• Budapeszt-Grecja-Belgrad part 1

• Po długiej podróży rozpoczęliśmy dzień pierwszy projektu "Poznaj polskie ślady w Europie"  Budapeszt-Riwiera Olimpijska-Ateny-Belgrad. Po dotarciu do do stolicy Węgier od razu rozpoczęliśmy zwiedzanie. Mieliśmy okazję zobaczyć m.in. Most Łańcuchowy, Zamek Królewski, Popiersie generała Wysockiego, Kościół króla Macieja i inne zabytki oraz malownicze krajobrazy. W międzyczasie jedliśmy obiad z klimatycznym akompaniamentem skrzypiec, pianina oraz kontrabasu. Na zakończenie dnia mieliśmy okazję podziwiać oświetlony Budapeszt podczas wieczornego rejsu statkiem po Dunaju. Następnego dnia udaliśmy się na Plac Bohaterów, do Muzeum Sztuk Pięknych i Halę Targową. Później nadszedł czas, aby wyruszyć w dalszą podróż, tym razem w stronę Grecji.

• Zdolni z Pomorza

• W dniach od 11 do 15 września uczniowie klasy drugiej i trzeciej uczęszczali na zajęcia zorganizowane przez Uniwersytet Gdański w ramach projektu „Zdolni z Pomorza”.

Czas pobytu wypełniły atrakcyjne wykłady i praktyczne warsztaty laboratoryjne. I choć plan zajęć szczelnie wypełniał czas pobytu, to jak zawsze w naszej społeczności znaleźliśmy czas na atrakcje pozauczelniane. Gdańska starówka, spacer plażą z Jelitkowa do Sopotu, Ogrody Oliwskie, spektakl w Teatrze Muzycznym.

Działo się sporo i choć już w rytmie szkolnym, to mimo wszystko atmosfera jeszcze wakacyjna. Wiedza i wypoczynek, taki to nasz „Społkowy” rok „akademicki”.

Do zobaczenia UG, wrócimy tu za rok !!!

• Sens na sto - od warsztatów do pokazu artystycznego

• W ramach warsztatów Sens na sto młodzież Społecznego LO poszukiwała odpowiedzi na pytanie: Co jest najważniejsze dla współczesnego nastolatka? Stworzono dekalog wartości: wolność,samorozwój,rodzina ...Spotkania z psychologiem były podstawą do realizacji scenariusza artystycznego występu pod hasłem Dekalog Nastolatka.Finał projektu to niebywała podróż w świat tańca, muzyki...-świat pozytywnych emocji.

• Chwała Bohaterom!

• W niedzielę, 17 września, społeczność naszej szkoły brała udział w obchodach 84. rocznicy ataku Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich na Polskę, który był początkiem fali zbrodni wojennych dokonanych przez Armię Czerwoną. Przekroczenie granic polskich było konsekwencją paktu Ribbentrop-Mołotow zawartego między ZSRS a III Rzeszą. Uczniowie i Nauczyciele naszej szkoły na Skwerze Kombatantów oddali hołd naszym przodkom walczącym za ojczyznę, składając kwiaty na Grobie Nieznanego Żołnierza. Chwała Bohaterom!

• NOWI w SLO

• Zapraszamy do zapoznania się z wystawą plakatów pod hasłem NOWI w SLO. Tradycyjnie uczniowie klas pierwszych SLO przygotowali autoprezentacje. Okazuje się, że uczniowską społeczność Społka zasiliły nie lada osobowości...Grają na różnych instrumentach, śpiewają, malują, tańczą i... mają nietuzinkowe pomysły na życie. JESTEŚCIE SUPER!

Kustosz wystawy - Izabela Gmińska

• Nad Niemnem w RADIO SPOŁEK

• W tym roku w ramach cyklicznej, ogólnopolskiej  akcji NARODOWE CZYTANIE pochylono się nad  powieścią Elizy Orzeszkowej Nad Niemnem.Społek zaprezentował utwór w radiowej audycji.Słuchacze dowiedzieli się, że książka - panorama polskiej wsi -  powstała w 25 rocznicę powstania styczniowego,aby upamiętnić bohaterski zryw powstańców,  jest głosem w dyskusji na temat nowego kształtu XIX-wiecznego patriotyzmu. Mini wykład poprowadziły maturzystki.Natomiast wzorcowe czytanie  zainicjowała pani dyrektor Marzenna Czyżewska, w jej ślady poszli licealiści, którzy zmagali się z trudem pięknego czytania, m.in. poetyckich opisów przyrody.

• Dzień bez plecaka!

• Tradycyjnie Społek w pierwszym dniu nauki organizuje spotkanie pod hasłem Dzięń bez plecaka - to czas integracji, przede wszystkim kierowany do uczniów klas pierwszych, którym dano możliwość zaprezentowania własnych walorów. Okazuje się , że wśród tegorocznych pierwszaków jest wielu miłośników sportu, muzyki, dobrej lektury ... Ku uciesze nauczycieli - opiekunów kół przedmiotowych - wyłoniły się  naukowe i artystyczne duszyczki!:)Podczas pikniku aura sprzyjała wspólnej zabawie na świeżym powietrzu. Konkurencje sportowe wyzwoliły ducha rywalizacji. Tym bardziej, że Grono Pedagogiczne aktywnie kibicowało.Piknik integracyjny to także wyśmienita okazja, aby nowo przybyli uczniowie poznali tradycje szkoły i zasady w niej panujące.Czy w kolejnych dniach Społek także  wyjdzie poza szkolny schemat? - w drodze do domu dopytywały pierwszaczki. :)

• WRZESIEŃ 39 - PAMIĘTAMY!

• 1 września 2023 r. o godz. 10 młodzież Społecznego LO pochyliła głowy nad Grobem Nieznanego Żołnierza przy Skwerze Kombatanta w Kwidzynie.  Tradycyjny udział w miejskich obchodach upamiętniających wybuch II Wojny Światowej - to znak, że wartość wolności i pokoju na świecie są najwyższymi dobrami dla każdego pokolenia.

• Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2023/24

• W poniedziałek 4 września odbyło się uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2023/24. Wydarzenie poprowadził Piotr Czechowski. Pani Dyrektor Marzenna Czyżewska życzyła wszystkim owocnej pracy w nowym roku oraz licznych sukcesów a także pogratulowała Pani Izabeli Gmińskiej jubileuszu pracy zawodowej. Hymn odśpiewany został przez Karolinę Lisiecką, Wiktorię Traczyk oraz Zofię Budek, sztandar reprezentowali uczniowie klasy 3SLO: Nadia Sudoł, Oliwia Młot oraz Marcel Falkowski. Strona techniczną zajęli się uczniowie klasy 2SLO: Michał Stachurski, Paweł Dudek oraz Stanisław Barczykowski. Oto fotorelacja z tego dnia: